Punx & Zombies united! Recommendation and review for Zombies and shit

Review and recommendation for the book “Zombies and shit”, author Carlton Mellick III and Bizarro fiction.

Book cover – copyright Carlton Mellick & Eraserhead Press

Bliski prijatelji znaju da sam veliki obožavatelj zombija, recimo na nekoj ne baš normalnoj razini. Život mi se podosta vrti oko te tematike, prvenstveno kroz mahnito prikupljanje priča. O tome ću detaljnije u nekom drugom postu da sad skratim priču, no nakon što sam više manje iscrpila filmski format (sve što je preostalo je muka nabaviti iako ustrajem) otkrila sam tada mi iznenađujuće veliki izbor zombi književnosti koja se posebno razbuktala zadnjih godina. Tako da ovih godinu-dvije o zombijima većinom čitam, uglavnom prije spavanja jer me to dosta opušta i lakše ispraznim glavu od nekih svakodnevnih briga i stresa.

Kako je ovo područje zapravo nevjerojatno bogato odlučila sam se jedan dan poigrati i potražiti da li postoji spoj dvije mi omiljene teme: punkeri i zombiji. Naletila sam na “Zombies and shit” autora Carltona Mellicka Trećeg. Ovaj roman mi je na prvu izgledao neozbiljno (što se pokazalo da i je, ali na najbolji mogući način), koliko već možemo pričati o ozbiljnosti knjiga o zombijima, pa sam počela čitati tek nakon što sam prošla sve druge stvari prikupljene u istom navratu.

I tako otvaram prvu stranicu i ostajem bez daha, van svih mojih i najluđih očekivanja, ovo je najgenijalnija knjiga o zombijima koju sam ikad pročitala! Cijeli pristup tematici je izrazito originalan, a u isto vrijeme jako komičan, namjerno neozbiljan i ruši već dosadne okvire ovog žanra. Veliki plus kod mene je i inspiriranost autora japanskom kulturom tako da knjiga uvelike ima okus japanskih trash filmova ero guro žanra, megalomanije, seksualnih perverzija, biotehnoloških oružja i genetski modificiranih stvorenja, svakakvih nakaradnosti koje vam nikad ne bi pale na pamet i naravno uz sve to obavezna kritika društva spektakla, kapitalizma i konzumerizma, neodgovorne i neetične znanosti.

Tu je čušpajz svega, postapokaliptični punkeri u distopijskoj budućnosti, genetski modificirani “mehanički” psi, zelenokosa nimfomanka nekrofiličarka, automobili zombiji, svakakve obiteljske i ljubavne dramice najluđih scenarija, cyborg Mr. T, žena reptil koja voli gurati prste u pupak, nacisti pokreću Peti Reich na nosaču zrakoplova, zombificirana umjetnička djela, društveno plemenski ustroj ljudi u trojne jedinice gdje tri osobe postaju jedno kao “glava, desna i lijeva ruka” i kao takvi žive, bore se i reproduciraju (meni osobno najsavršenija stvar u knjizi) i puno puno drugih sočnih stvari. Dosta je pop kulturnih referenci, to su već spomenuti Mr. T, Battle Royale, Big Brother… ali nikad ne postaje zamorno ili neoriginalno.

Zombiji su osmišljeni po uzoru na “Return of the Living Dead” filmove, prvenstveno prvi film s punkerima i treći s transformacijom grunge djevojke u sexy zombija (jedan od najboljih ženskih likova na ekranu ikad). Kako sam veliki fan ROTLD ne mogu opisati gušt svaki put kad pročitam “Braiiins!” na stranicama i posebno “Cerebros!” kako uzvikuju meksički zombiji. Isto tako puno je divnih ljigavih i odvratnih scena hranjenja koje svaki fan zombija obožava. Jako je lako vizualizirati cijelu knjigu tako da se osjećam kao da sam pogledala film, a ne čitala. U svakom slučaju ekranizacija ove knjige se MORA desiti, dođe mi da sama krenem snimati trash verziju s kućnom kamerom.

Što se samih punkera tiče uvijek sam skeptična kada ih se obrađuje kroz filmove i slično, pogotovo u današnje vrijeme, ali autor je očito upućen u punk scenu jer su njihovi karakteri i međugrupni odnosi jako dobro opisani. Tu naravno ne mislim na neke pretjerane dijelove namijenjene da šokiraju ili nasmiju, no punk gard, buntovnost i zajebancija, žudnja za slobodom i neovisnošću je tako dobro izražena da je knjiga doista prožeta duhom punka i stvarno je toplo preporučam svakom punkeru ljubitelju zombija. Općenito dobivate dojam kao da gledate film s punkerima iz 1980’ih, od njihovog odjevnog stila i kričavih irokeza do načina na koji su se apokaliptični svijet i tehnologija npr. androidi i genetska modifikacija tada prikazivali (pomislite na Mad Max, Blade Runner, Terminator i Total Recall iz 1990.).

Ova knjiga spada u Bizarro žanr underground književnosti (+ Wiki) koji sam tek sada preko nje otkrila, a Carlton Mellick je jedan od njegovih vodećih autora. Radi se o provokativnim subverzivnim djelima koja su spoj čudnih, stranih, apsurdnih i grotesknih elemenata, satire, pop surealizma, znanstvene fantastike i horora. Ovih dana to lagano istražujem i oduševljena sam, popis za čitanje mi se uvelike povećao. Za početak nastavljam s knjigama Carltona Mellicka, sve do jedne zanimljivih naslova npr. “Baby Jesus Butt Plug” i “Razor Wire Pubic Hair”. Jako me zanima i knjiga koja će izaći tek ovo ljeto, a ima na naslovnici gothic lolitu. Lude naslove imaju i drugi autori, npr. “Unicorn Battle Squad” autorice Kirsten Alene ili “Die you Doughnut Bastards” autora Cameron Pierce.

Carlton Mellick – copyright carltonmellick.com

“Zombies and shit” i druge knjige Carltona Mellicka Trećeg možete nabaviti preko Amazona, a bacite pogled i na njegovu službenu web stranicu. Za one opsjednutije fanove poput mene tu je i njegov Facebook profil. I za kraj evo jedan video gdje Carlton čita ulomak iz knjige na Bizarro događanju, sam tekst i njegovo čitanje su dosta zabavni.

*

Danas sam otvorila novu kategoriju (temu) na ovoj stranici – Preporuke. Shvatila sam da postoji puno knjiga, filmova i drugih stvari koje bi podijelila s vama tako da ću u ovoj rubrici objavljivati razne recenzije kako mi dođe, makar to bio i puding iz supermarketa. Jedina iznimka su preporuke glazbe, za nju imam kategoriju Glazba. Za zombije mi se čini pretjeranim pokretati posebnu kategoriju makar bi voljela, ali sve u tom stilu naći ćete preko tagova zombiji ili zombie.

2 responses to “Punx & Zombies united! Recommendation and review for Zombies and shit

1. nisam procitala do kraja pa cu se vratit sutra, al ovo kaj sam procitala je cista navlakusa. moram nabavit tu knjigu. mislim, ja uopce ne volim zombije. :D